I dag får de fleste både nyheter og informasjon over nettet. Noen leser fortsatt papiraviser og blar gjennom kataloger og reklame som kommer i posten, men noen kaster slik reklame rett i søpla. Skal du nå ut til kundene, gjelder det å være der kundene er, og akkurat nå er det på nettet.
Sosiale medier
Reklame på sosiale medier når ut til mange, og foretakene kan til og med sende ut målrettet reklame for å nå den typen kunder som er interessert i deres produkter og tjenester. De fleste nordmenn er innom en eller flere sosiale nettsider jevnlig, ofte flere ganger i uka, så det sier seg selv at dette er en rask og enkel måte å nå ut til folk på. I tillegg er digital markedsføring som regel rimeligere enn papirreklame, og det passer også fint for småbedrifter som har et begrenset budsjett.
Skill deg ut
Reklame er ofte veldig likt, enten man selger en bil eller en pizza. For å bli lagt merke til, kan det være lurt å skille seg litt ut. Lag en morsom reklame, en annerledes reklame, eller tilby rabatter eller kuponger til kundene som leser reklamen din. Da blir de kanskje fristet til å komme og handle, nettopp for å utnytte rabatten de har fått. Markedsføringskanalen Rabble formidler rabattkoder, tilbud og rabatter på nett. Ved hjelp av deres nettside, trenger du ikke å gjøre alt arbeidet selv. De lager en reklamekampanje som er tilpasset deg. Ved å la andre gjøre deler av jobben, sparer foretaket ditt penger. Er du alene om å drive foretaket, er det enda viktigere å spare tid og penger.
Hold det du lover
Det aller viktigste når du reklamerer, er at du holder det reklamen lover. Derfor gjelder det å velge ordene med omhu, også når du bruker digital markedsføring. Men det er ingen heksekunst å lage god reklame, og digital markedsføring gir deg veldig mange muligheter. Du kan spesialtilpasse markedsføringen på en helt annen måte enn når du sender ut papirreklame, og du kan bruke e-post, bannere, lenker og mye annet for å få interesse.