Sosial media

Innholdsreklame

Markedsføring for det 21. århundret
Innholdsreklame, eller innholdsmarkedsføring som det også kalles, er en moderne type markedsføring som retter seg mot nettbrukere. Alle tre milliarder nettbrukerne, ja. Nå er ikke formålet å nå ut til dem alle, selvfølgelig, men en viss andel er mer enn nok for å tjene veldig gode penger.

 

Innholdsreklame kalles content marketing på engelsk – mange regner dette til å være selve fremtiden, eksperter kan ikke forestille seg noe annet. For hvor får vi informasjon fra nå om dagen? Hvor går vi så fort vi har et spørsmål, når vi lurer på noe? Når vi vil finne en restaurant i nærheten, eller et hotell? Når vi vil reise på ferie? Kjøpe bil? Spille spill? Jo, vi går på datamaskinen og foretar et nettsøk. Innholdsmarkedsføring handler om å dukke opp i dette søket. Dukke opp så høyt som mulig, hjelpe folk med å finne akkurat det de søker. Trekke til seg oppmerksomhet uten å skrike etter oppmerksomhet.

Content Marketing

 

Ulike typer content marketing
Avhengig av hva du ønsker å reklamere, hvilket produkt eller tjeneste du ønsker å selge, må du anpasse innholdet på nettsiden din. Her må det antall til, et stort antall tekster – jo større nettstedet ditt er og jo mer informasjon du legger ut på ulike seksjoner, desto høyere opp vil du dukke opp i søkemotoren.

 

Nøkkelord og riktig utvalgte setninger gjør den store forskjellen. Etter hvert vil du begynne å bevege deg oppover i listene, og flere personer vil klikke på din tekst. Når nok av mennesker begynner å besøke siden, er det på tide å ta det neste steget i markedsføring – konvertering av besøkende til betalende kunder. Dette gjøres gjennom copywriting, en profesjonell tekst med selgende begrep som får leseren til å ville kjøpe eller bestille produktet med én gang.

 

Sosiale medier og innhold
Snakker vi innholdsreklame i sosiale medier, er det tilpasset reklame som vekker nysgjerrigheten til leseren og får ham til å klikke seg inn. Her får du minimalt å jobbe med, og må velge en overskrift som er så perfekt som overhodet mulig, samt en bitteliten tekst som er ment til å pense leseren inn. Profesjonelle markedsførere vet nøyaktig hvordan man legger opp setningen på den beste måten – med litt erfaring vil også du kunne lære deg dette.